Tuesday, June 1, 2010

selangkah ke menara gading...

kat CFS...mmg menyeramkan...boleh je gelak,tp bg aku ni realiti...aku xpenah berada dlm kalangan mereka2 yg alim yg berjumlah sgt ramai pada satu masa...mula2 mmg sgalanya disaster giler bagi aku...aku mula terpk,knapela aku blh lepaskn twrn "tu" plak...adoi...tp bila lama2,aku mula rasa slesa...rasa sejuk je,even kalo cuaca terik skalipun...kat sini,even aku kne blaja bhs arab,tp aku rasa mcm aku sronok sgt...ada kekwn aku kata mgkn sbb "back to basic" means aku blaja ape yg spatutnye aku blaja...mgkn...tp,ada seswatu yg lbih dr tu...masa 1st year,aku cume join PEERS n ENgenius je...tp paling aktif PEERS ar...best gak...masa 2nd year nh mmg saat2 aku berubah paling mendadak...start dr taaruf week,ukhwwah permulaan yg mmg sgt2 hebat antara kampus PJ n Nilai...mmg terbaik dr ladang...walaupun penat giler nk mati,tp sbb exctd utk adik2 br...haahhhaaa...then aku join Foundation Student Coordination Council (FSCC),ni lagi la...hebat...aku jd head Social and Community Services Bureau..aku sronok dlm biro nh...sbb aku dpt subcom yg best...setiap sorg dr dorg mmg terbaik bg aku...kitorg ada ikut lawatan g rmh anak yatim n g zoo negara...ukhwwah mmg aku rasakn agak kuat...sbb kitorg slalu gak ar adakn meetng even if spatutnya xperlu pn...hahah...em,mmg takut giler sbb masa msuk FSCC nh,tgk sume yg msuk mmg hebat2 blaka...tp spnjg kami bekerja bersama mmg asam garam hidup ar,ada yg xpuas hati sesama sndri...event2 yg kitorg jlnkn:
SMAC: Sports and Martial Arts Carnival...time nh jd s/u...merangkap PIC utk biro resdntl n welf dn biro pub n info...masa nh mmg penat habis...berlari ke sana sini mcm aku plak jd peserta...hahah...sian kat biro aku scs sbb dorg kne jd prep n tech...hari2 aku tgk dorg,aku sedih sbnrnye tgk dorg penat n kne berjemur tgh2 panas...huu..tp overall,program nh mmg berjaya ar...even ada perkara2 tersirat yg xpuas hati d blakng...aku tau sumenye...hahah...
Rafest:program nh mmg ok...aku just jd ahli biro pub n pro...sgalanya berjln cm biasa...tp aku rasa mmg da jd lumrah sbb time program nh mesti hujan...so mmg xbape sgt ar sbb hujan...tp hujan tu kan rahmat,sbb hujan tu gak la kitorg xpyh berjemur tgh panas...:)
BAKSIS 10:akan aku ceritakan program yg mengubah hidup aku nh smpi skarang pd masa akan dtg...tggu ek...xlama lg...:)

No comments:

Post a Comment